Meteoriten > Historische Meteorite bis 1849

Ensisheim

(1/5) > >>

MetGold:
Ensisheim - Fall   1492 - Alsace, France - LL6 - 127 kg

Ich vermisse hier den Startbeitrag für Ensisheim mit historischen Background ....

Nun, dann eben als erstes ein Scheibchen von mir.


 :winken:  MetGold

herbraab:
Sehr schönes, aussagekräftiges Stück, lieber MetGold!

Da darf als Ergänzung natürlich ein Bild des großen Donnersteins nicht fehlen.
Diese Fotos habe ich im November 2013 gemacht, als der Donnerstein von Ensisheim für ein paar Tage zu Gast im NHM Wien war.

:hut:
Herbert

Thin Section:
Manuskript von 1653  (Auszug):

Anno Dominij 1492 Vff Mittwochen nechst vor Martinj . den .7. tag Nouembris geschah ein seltzam wunder Zeichen. Dann Zwüschen Eylfen vnnd der Zwolffen stundt Zu Mittagzeit kam ein Grosser Donder Klapff vnnd ein langs gedöss welches man weith vnnd breidt hört vnnd fiel ein Stein vonn den Lüfften herab bey Ensissheim jnn Jrem Bann. Der wog Zweyhundert vnnd sechtzig pfundt. Vnnd was der Klapff andersswa vÿl grosser dann alhie. Da sahe jne ein knab jnn ein ackher jm obern veldt . so gegen Rin vnnd III Zeucht beÿ dem gissgang . gelegen / schlagen / der was mit weitzen gesait / vnnd thet jme dhein schaden . Als das ein Rath jnnen wart . Da furten sÿ jne hinjnn. Vnnd wart ettwan manig stückh dauon geschlagen . Das verbitt der Lanndtuogt . also liess man jne jnn die Kirchen legen jnn willens den Zü einem wunder vfftzuhenckhen Vnnd kamen vil leuth alher den stein Zusehen / auch wurden vil seltzamer Reden von dem stein geredt. Aber die gelerten sagten sÿ wüssten nicht was es war / Dann es wer vbernaturlich. daz ein solcher grosser stein soll von den lüfften herab schlagen . besonder es wer ein wunder gottes. Dann es Zuuor nie erhört. gesehen noch. geschriben befunden wer. Da man auch den stein fandt / da lag er beÿ halb man tieff jnn der Erden . welches yederman dafür hett Das es gottes will wer das er gefunden würdt. Vnnd hatt man den Klapff Zu Lucern Zu Vilingen vnnd sonst an vil orten so gross gehört Das Die leuth meinten. es weren heusser umgefallen./

Bernd  :winke:

Allende:
Hoi zäme

Ensisheim ist natürlich übertoll und traumhaft historisch.  :super: Ja, den hatte ich fast vergessen, kann aber auch da noch knapp mithalten.

Mein flaches Fragment mit 14.3g habe ich seit 1990 bei mir in der Sammlung. Universitärer Tausch.

Gruss, Allende  :hut:

Allende:
Und noch ein schönes Gemälde zum alten Ensisheim-Fall.

Navigation

[0] Themen-Index

[#] Nächste Seite

Zur normalen Ansicht wechseln